April 7, 2013

Holidaaaaays I

Vakantie, Paas vakantie, Herfst vakantie, whatever. Vakantie!



Ik hoop dat iedereen een leuk Pasen heeft gehad, zo te horen met een beetje sneeuw en erg koud.
Ach, hier was het gewoon rond de 30 graden. Normaal. Ook in de herfst.

Tijdens de afgelopen weken nog aardig wat toetsen gehad op school. Een dramatic monologue voor Engels. Echt een drama, letterlijk. Camera viel natuurlijk uit bij mij, dus ik moest opnieuw beginnen. Sta je dan, een 'verhaal lijn compleet te maken', uit een stuk van Shakespeare, in een lelijke witte jurk, beetje tegen je zelf te lullen voor 5 minuten... Maar tot nu toe allemaal voldoendes terug, van een C voor ancient history tot een B voor wiskunde B ( en dat terwijl ik 'gemiddeld' in wiskunde A was in NL...) en een B+ voor Marine. Niet dat het erg belangrijk is, het telt toch  niet mee.

John was een weekend aan het werk, dus met Krista naar Canelands. Was erg gezellig, nog een Peri Peri wrap van red rooster gehad. Ooooh gosh, we hebben 'peri peri bad humor' hahahahha. Peri Peri is het woord dat me altijd aan Krista doet denken (:

Ook hadden we op school nog World's Greatest Shave. Voor een Gold Coin ($1 of $2) donation kon je kijken. Een leraar en drie jongens en 1 meisje lieten hun hoofd kaal scheren voor een doel dat strijdt tegen kanker. De leraar had zijn haar en baard laten staan sinds begin november!
Echt stoer dat ze het deden en er is denk ik rond de $800 opgehaald.

En ik heb  mijn enige echte aussie schoolfoto's binnen, niet echt geweldig, maar okaay!

En maaandag de 25e was het papa's verjaardag natuurlijk, happy birthday Daddy! <3



Ook was Sarah hier voor twee nachten. Het was niet zo ongemakkelijk als dat  we dachten, we kunnen eigenlijk weer best goed met elkaar opschieten! We kunnen weer erg lang met elkaar praten zonder geirriteerd te raken.

Toen was het Pasen, op Goede Vrijdag was Dakota hier. Lekker uren gepraat en ik had pannenkoeken gemaakt:
Pannenkoeken met:
  • Doritos chips
  • Doritos Salsa saus
  • Geraspte kaas
Ik weet niet of Linda of mam met het idee is gekomen en hoe en wat dan ook. Maar ik heb het nu al een paar keer gemaakt voor John en Krista, en nu voor de eerste keer voor Dakota. Ze vond het geweldig!

Daarna met Krista en Dakota naar de film: G.I. Joe.
Alleen maar omdat Channing Tatum er in zat, maar die was na 10 minuten al dood geschoten :(
Maar het was alsnog een leuke film!
Dakota bleef slapen, zaterdag ochtend weer pannenkoeken met nutella voor ontbijt, facemask, food en film kijken. En ik heb geprobeerd haar wat nederlands te leren.
Zij is de eerste met talent en kan best goed Nederlands, met de rollende 'r' en de 'g' klank!
 
Op eerste paasdaag twee paashaasjes van Krista gekregen, yummmieeeee!


Toen naar Krista's zus, hun vakantie huis. meer een schuur eigenlijk. Maar met veel land en twee oudere jongens waren aan het motor rijden, en de kinderen in een golf buggy. Allemaal leuk en aardig, tot dat ze een boomstronk, verscholen in het gras, raakten. Alle kinderen op de grond, van een bult op het hoofd, tot open knie, tot schaafwonden op de borst, zere schouders en een buikje met schaafwonden.
Ach, de kinderen renden paar uur later weer rond gelukkig! De jongste was 5 en de oudste 12. Allemaal beetje in shock, gelukkig was Kensie er niet op.

De golfbuggy was wat ingedeukt, dus die maar aan een boom vastbinden en met een machine los trekken, dat was gelukt :)

Voor lunch een bbq en rond 3 uur weer naar huis. 's Avonds gingen John en Krista nog naar John's ouders, maar ik bleef thuis, beetje tv kijken (Bondi Rescue, perfect!). Aangezien ik daar altijd heeeeeel erg verveeld raak en we daar toch elke week wel naar toe gaan, dus kan altijd nog volgende week gaan. En dat huis stinkt.




Maandag moest John weer werken en Krista was 's ochtends ook weg. John werkte op zaterdag en zondag ook.
Maandag over dag niet veel gedaan volgens mij, 's avonds voor een bbq naar Crystal (: Was okay, al mag ik dat deel van de van familie niet zo veel. Daarom ga ik vaak niet mee, ze noemen me na 9 maanden nog steeds 'exchange student', alsof ik geen naam heb! Ach, 99% van de mensen kennen me hier gewoon als 'Paulien, from the Netherlands'. Vele malen beter!

Dinsdag even naar town geweest, John moest een tand laten trekken, dus ik heb maar mijn tijd nuttiger besteed in Canelands. Nog een vriendin tegen gekomen, lunch samen gehad en toen werd ik opgehaald. Eenmaal thuis: tijd voor appeltaart!



Mam had me een recept gestuurd, ik had alles gekocht, aangezien hier niks in huis was, geen springvorm, geen deegroller, niksss.
Ondanks dat het deeg veeeeel te zacht was, was de taart goed gelukt!
's Avonds kwam Maddiiiiiiii! Die had ik sinds begin februari niet gezien, maar ze is weer in Mackay, voor een week, dan gaat ze terug naar Uni in NSW.

samen appeltaart gegeten en uren bijgepraat. Dat was wel nodig! Rond half 12 ging ze naar huis. En ik had MTV aan op tv, aangezien zij altijd country aan heeft staan. gewoon, omdat ik country niet super vind. ik wen er aan, dat zeker, en ken steeds meer country liedjes en artiesten... maar om er nou uren naar te luisteren. Naaaah, liever niet!
Krista heeft soms hele dag door al country music channel aan staan. Dat is wel genoeg.


Donderdag ochtend haalden Emily en Maddi me op, op naar de cinema (: We hebben 'Oz, the Great and the Powerful'  gekeken. Was best okay. Daarna nog wat getourd door town en naar Canelands gegaan voor lunch. Eind van de middag weer keurig thuis gebracht.




Wat een luxe: vrienden met hun P-plates, die je kunnen rond rijden hahahah.
Maar ik mis Em, Maddi en de rest wel van vorig jaar. Die zijn allemaal rond mijn leeftijd, sommige van mijn huidige klasgenoten zijn bijna 2 jaar jonger dan ik. En die heb dus geen rijbewijs. :(

Vrijdag even gelopen en foto's gemaakt van de weg waar ik altijd loop. Zodat ik dat 'mee kan nemen' naar Nederland.


Zaterdag even naar town en toen naar Maddi! Film kijken, klaarmaken en rond 3 uur naar Eungella: Bullride, rodeo!



My first rodeo evaaaaaaah. en natuurlijk regende het keeeeihard. Omdat het op een heuvel/berg is, was het best koud en in de wolken dus we konden vrij weinig zien. Bij de entree was een party tent.
Partytent + Regen + Wind = Natte + Koude Paulien.
Ik kreeg al het water over me heen, dus ik was al nat en koud voordat we binnen waren. Eerst waren de kleine 'steers', met de 15 jarigen en jonger. Daarna de echt bulls, was wel leuk om te zien. Niet super veel gezien want het was te koud, dus ook niet veel foto's. Het was meer een plaats om te socializen. Nicky, vriendin van vorig jaar, nog wel zien rijden, die was er wel snel af :( Ze was de enige vrouwelijke deelnemer. Ze is waarschijnlijk harder, stoerder dan de meeste mannen daar.













Rond 12 uur eindelijk thuis en een warme douche gehad en naar bed. Volgende ochtend lekker bacon and eggs voor brekkie. Maddi en family gingen een varken opsnijden. Hun eigen varken en dus hun eigen vlees. Echt verrukkelijk om te zien...



Dat was de laatste keer voor ik weet niet hoe lang dat ik Maddi kon zien... Ze heeft me dan ook een twee weken te vroeg verjaardags cadeau gegeven:
- Kalender met 'Aussie boys'
- Aussie shotglasses
- Aussie bandaids
- CD met Maddi's favo country music!

De restvan de dag een beetje thuis gezeten, comfi pants, trui, en lekker niks. Het was best frisjes en ik had niet erg chill geslapen op een bed dat hetzelfde ligt als een houten vloer.




Vanavond even skypen met pap, mam en opa en oma. Ook alweer 6 weken geleden dat ik geskyped heb.

Deze week ook nog vakantie en wat plannen, dan komt er nog wel een update'je, voordat ik op vakantie ga naar de outbaaaaack!

Catch yas later

Stay tuned! xxx <3






No comments:

Post a Comment