January 6, 2013

Happy new year!



 

Ja ja, 2013 is daar. Lang op gewacht?

Happy New Year!
Hopelijk wordt het voor iedereen een leuk, gelukkig, gezond, liefdevol en tof jaar :) Laten we er met zijn allen het beste van maken, toch?!

Dus... De feestdagen zijn voorbij, maar de vakantie gelukkig nog niet!

De vrijdag voor kerst hadden we dus een barbeque bij Heidi en Shaune, in hun nieuwe huis. Dat was 21 december, de dag dat we wereld zou vergaan, om 22.15 's avonds Australische tijd. Maar nee, helemaal niks. Still alive!

Toen we thuis waren voelde ik me niet echt top, paar uur later was mijn barbeque voor  niks. Of het door rum-cola komt of niet, ik weet het niet. Maar dat hoef ik voorlopig niet meer. Zaterdag gingen John en Krista om 5 uur 's morgens weg, vissen. Ik had nog geen oog dicht gedaan, dus dat was een dagje uitzieken.

Zondag toch maar even naar Thea gegaan, beetje niks gedaan. De cadeautjes aan Terrie en Thea gegeven. Thuis hun cadeautjes uitgepakt, witte havaianas van Thea en rode vans van Terrie :D Bleek Krista ook rode vans voor mij gekocht te hebben... Oeps!

Maandag avond, kerst avond, gingen we naar Krista's oom. Daar had iedereen wat mee genomen voor dinner, dus een groot dinner gehad met heerlijk desert. En veel cadeaus voor de kleintjes. We gingen buiten staan met de kinderen, kerstliedjes zingen, totdat we een bel en gestommel hoorden. Kinderen werden helemaal gek en enthousiast of ze de Kerstman konden zien.

Dinsdag ochtend om half zes zat ik met John, Krista en de kinderen cadeautjes uit te delen van onder de kerstboom. Ze waren super blij met de cadeaus, en zo was ik! Natuurlijk wist ik dat mijn schoenen later kwamen, die zouden ze omruilen voor een andere kleur. Maar ik had ook nog een groot pakket gekregen, opengemaakt, was het een oude doos waar eerst chips in zat. Maar daar zat iets anders in. Een Ice Watch!

Daarna op weg naar Crystal, daar met John's familie brunch gehad, van de barbie natuurlijk! En 's middags naar huis en even met pap en mam geskyped. Daarna weer door naar John's ouders en een uitgebreid dinner gehad. Alles wat er af was gegaan in het weekend, is er weer goed bij gekomen met kerst.

Tweede kerstdag zijn we gaan vissen, eerst krab netten uit gelegd en daarna dus vissen. Nou, vre-se-lijk! Ik heb het geprobeerd, dat wel... Maar het is niks voor mij. Ik hou van water, meren, rivieren, maar niet om te vissen. Ik zwem liever, of nog beter: zeilen! Maar waar we waren mocht je niet zwemmen vanwege de krokodillen. En zeilen wordt hier niet echt gedaan...

Donderdag kwam Maddi even langs, ze heeft me een pandora bedeltje gegeven :D Een kikker, 'coz you're a frog!' Yup. 's Avonds bbq en vrijdag bbq bij Heidi. Jamiee-Leigh, Heidi's zusje, was er ook, die is bijna 17. Dus dat maakt het altijd leuker, iemand van mijn leeftijd. Lang gepraat en gegeten.
En Krista heeft mijn Vans omgeruild (:

Zaterdag gingen John en Krista weer naar een bbq bij Crystal, maar daar zit ik soms maar wat bij. Kinderen van 7 jaar en jonger, volwassenen die samen klikken van 22 en ouder. Aangezien Krista en Crystal beste vriendinnen zijn, zeker met een drankje op, is het soms een beetje saai. Dus ik ben lekker thuis gebleven, had ook geen zin in bbq voor de 3e dag. Dus... ik ben de kasten ingedoken voor eieren, bloem en melk: pannenkoeken!

Zondag zijn we naar Airlie Beach gegaan, lekker gezwommen in de Lagoon en wat rondgelopen. Even naar een restaurantje gegaan en terug naar huis, de kinderen waren out. Ze waren zo moe van het zwemmen, dat maakte de terug reis toch wat rustiger!

Maandag avond was dus oudjaarsavond. Heidi en Shaune kwamen, dus wat gegeten, spelletje gedaan. Geen rum-cola meer voor mij. Gelukkig wel iets anders gevonden. En toen de film  'The Campaign' gekeken en wakker gebleven tot 12. Nou, nog nooit zo'n saaie oud en nieuw gehad! Geen vuurwerk, geen enkele knal, niks...
Maar dinsdag ochtend was daar de oplossing voor de sfeerloze jaarwisseling: Skype!

Om 8 uur 's ochtends zat ik te skypen met pap en mam, in Nederland dus 23 uur. En om 12 uur dan ook 'live' oud en nieuw in Nederland mee gemaakt, en zelfs nog wat vuurwerk kunnen zien in de straat.
Ik hou er wel van, dat internet!
Ik heb ook wel wat cabaret terug gekeken, via uitzending gemist. Maaaaar... ik begreep maar de helft van de grappen, aangezien ik dus de helft van het jaar niet in Nederland was. En nee, ik volg het nieuws dus ook niet..

Vrijdag gingen John en Krista garnalen vangen, maar ik was een filmpje aan het maken, dat wilde ik af hebben dus ik bleef even thuis. 's Avonds gingen we naar Crystal, en daar hebben we de garnalen gegeten met heerlijke knoflook saus in rijst. Yummieeee!

Zaterdag gingen we naar de lagoon in Mackay, met John, Krista, Crystal, Zac en alle kinderen. Mackensie had een 'Paulien-day' dus daar heb ik me wel mee vermaakt.

Vanmorgen klom ze dan ook op mijn schoot met de zin: 'You're my girlfriend!'.
Kleine kinderen kunnen geweldig zijn!

En vandaag is het dus 6 januari, dat betekent dat ik precies 6 maanden geleden papa, mama en iedereen voor het laatst in het echt gezien heb.

Time flies when you're having fun...

Ook Krista vindt het schrikken dat het zo snel gaat. Over een paar weken weer naar school, dan in april 4 weken vrij en dan nog vier tot vijf weken over. Het is goed dat ze bang is, dat betekent dat ze niet wilt dat ik weg ga!
Op de kalender van 2013 liet ze dat ook even aan John zien... Niet leuk :(


Voor nu zeg ik: See yas!

Lots of love xxx


No comments:

Post a Comment